Свята корова і агент Фокс Малдер;)

Ви, напевно, здивувалися: яка така корова і до чого тут симпатяшка Девід Духовний. А до того, що безстрашний агент Малдер до всіх своїх талантів ще й книжку написав! Свята корова (Holy cow) називається:) Я, як фанатка Духовного, не змогла пройти мимо і не купити цю книженцію, вірніше – замовила її на день народження. Дочитала ще весною, а книжковраженнями ділюся аж ось тепер.
девій духовнийПро автора, думаю, багато розповідати не треба – всі і так все знають. Але дещо з вікіпедії я таки мушу зацитувати: Де́від Ві́льям Духо́вни або Духовний — американський кіноактор українського єврейського походження, найбільш відомий як виконавець ролі агента Фокса Малдера. У квітні 2014 сам Девід Духовни в Твітері назвав себе українцем: «Я виріс, думаючи, що я росіянин, але тільки зараз зрозумів, що завжди був українцем. Ніколи не пізно змінитися».
Тож симпатяшка Малдер тепер ще й один з моїх улюблених письменників;)

свята корова, holy cowНу і про книжку – кльова книженція я вам скажу! Я давно так не сміялася, щоб аж до сліз))) Книжка особлива і думаю, що читач її або абсолютно полюбить, або ж скаже що це нудно і навіть не дочитає… Нуууу, бо як я вже казала – книжка таки специфічна. Її читати треба з гумором і не доколупуватися до правдивості, логічності та ймовірності описаних подій. Треба просто сприймати це як смішну альтернативну історію з філософським підтекстом і тоді буде вам читацький кайф!
Оскільки, книжку читала в словацькому перекладі, а українською її ще нема (до слова, можна читати в оригіналі, думаю при середніх знаннях інглішу там все буде зрозумілим), то ось трохи з анотації: “Елсі абсолютно щаслива корова. Довгі спокійні дні проводить за їдзенням, відпочинком та розмовами з найліпшою коліжанкою красунею Мелорі. Якось обидві корови втекли з корівника. Мелорі цікавить хіба що фліртування з биками, але Елсі лякає ферма… через вікно вона побачила фермерову родину, що сиділа біля миготливого світла коробкового бога – телевізора. Там якраз говорилося щось про таку річ як промисловий м*ясокомбінат і це перевернуло все щасливе коровяче життя Елсі з ніг на голову. Вона вирішує втекти кудись в безпечніше місце – в Індію, де корови недоторканні. З нею втікають кабанчик Шолом, який читає Тору, бо перейшов в юдаїзм і індик Том, який не вміє літати, але завдяки дзьобу може користуватися айфоном. Вони швиденько перевдягаються за людей і з викраденими паспортами йдуть в аеропорт….”
Так про що ж книжка? Про корову, це в першу чергу. Та-та, як ви вже зрозуміли, головною  героїнею та оповідачкою історії є Елсі – сама звичайна американська корова. Історія, яку розповідає Елсі, це історія про те, як вона щасливо жила на фермі разом з іншими коровами. Спокійне щасливе життя про яке тільки може мріяти корова: трава, коліжанки, бики в сусідньому загоні і милі люди, що приходять надояти молока. Але щасливе життя закінчується після того, як Елсі випадково подивиться телепередачу про м*ясокомбінати. Тому вона, разом з кабанчиком Шаломом та індиком Томом, вирішує втекти з Америки. Елсі хоче в Індію, бо там корова священна, Шолом в Ізраїль, бо там не люблять свиней(їсти) а Том до Туреччини хоч і сам не знає чому))) Трійця краде паспорти, за допомогою айфона і вправного дзьоба Тома замовляють квитки, одягаються в дощові плащі і, прикидуючись людьми-дітьми-і просто щасливим птахом вирушають до аеропорту, звідки вилітають в напрямку щасливого майбутнього.
Трійця заживе чимало кумедних (і абсурдних) пригод, доки досягне свого ідеального місця для життя, тож посміятися буде над чим.
Але сюжет в цій книзі другорядний, я б сказала. Основне тут інше – основне, це діалоги і роздуми цієї трійці. Ну бо уявіть собі, що може розказати корова про своє життя, про людей і людські проблеми/звички/вподобання та й людське життя в цілому з точки зору корови? А з точки зору свині та індика? З одного боку це дуже смішно, особливо, якщо ви знайомі з цими тваринами і нюансами догляду за ними не тільки в теорії, а з іншого боку є над чим замислитися. Такий незвичний кут зору на звичні речі, думки і просто загальноприйняті визначення змушує задуматися – а чи дійсно правда лише одна? А може те, що ми звикли вважати за добре, насправді не таке вже й добре? Чи зле? До слова – після цієї книжки, зокрема, я і стала вегетаріанкою, хоч тут зовсім і не про це.
Але, в цілому, це таки смішна книжка. А якщо ще пам*ятати, що цю історію написав безстрашний агент Фокс Малдер, то буде ну дуже-дуже смішно))) А з другого боку  -абсурдно. але це вже залежить від того, з яким настроєм ви візьметеся до книжки. я попередила)))
І ще – цікавий стиль подачі інформації: Елсі розповідає свою історію, але звертається до читача “на ти”, тож є такий собі “ефект діалогу”)))
п.с.: там такі шикарні роздуми на всілякі одвічні теми і такий тонкий, я би сказала, тролінг людей як окремого виду тварин, що ну просто ням-ням))))
а Духовний ще той хуліган, от))))

Ну і трохи з того, що зачепило і насмішило:
– “гей, гей! Я вірю в Бога. Виглядає як корова. Всього лиш жартую. Але шокувала вас, нє? Я просто вірю, що є щось, що створило все інше на світі … не знаю, чи творець виглядає як корова, як свиня, як людина, як амеба чи Джері Гарсія, але є мені то все одно. Просто вірю, що є певна життєдайна сила і все”;
– “моя мама звикла була розказувати мені історії. Найбільше я любила ті, де люди поводилися як звірята”;
– “тоді я дізналася, що то називається “есемескування” і призначено воно для того, щоб люди навзаєм могли говорити різні дурощі про те, що в них саме відбувається. І чого вони не спілкуються особисто, як нормальні тварини?”;
– “Людина вважає за грубощі, якщо її назвуть твариною. Але я би ніколи не надала людині такого визнання і не назвала її твариною. Тварини вбивають, щоб могли вижити і ніколи не живуть для того, щоб могли вбивати. Люди мусять заслужити право знову називатися тваринами”;
– “не важливо, чи здійсниться ваша мрія. Важливо, що мрія взагалі є і вона допоможе вам зробити перший крок”

Ну і ще – книжка має цілий сайт, де можна навіть послухати, як Девід читає уривок з книжки.

11 thoughts on “Свята корова і агент Фокс Малдер;)

    • Юлька 24.07.2016 / 22:30

      як не читається то таке… в мене 2 роки тому, здається, теж не читалося, вірніше – перечитувалося старе по три рази на рік, а потім попустило… так що чекай – теж попустить;)

      Подобається

  1. Valieyka's book blog 25.07.2016 / 23:21

    Хахах, оце так! Я не знала, що він спробував себе на письменницькій стязі!))))))) Історія дуже в його стилі. За посилання окрема дяка 🙂

    Подобається

    • Юлька 26.07.2016 / 08:42

      та я теж і не думала гавіть, а як в магазині побачила то спочатку клюнула на обкладинку, а вже потім дочитала що то Духовний автор…
      а за посиланням Духовний кльово читає))) правда, вигляд в нього трохи як … ееее…. після важкої ночі;))))

      Вподобано 1 особа

  2. zymova 03.08.2016 / 08:30

    цікаво чи є аудіоваріант в його виконанні : )
    п.с. щодо вигляду… ну не хлопчик вже і не в кіно щоб загримованим бути 🙂

    Вподобано 1 особа

    • Юлька 03.08.2016 / 10:34

      за аудіо в його виконанні не знаю, а от я просто звикла до кіношного Духовного, а тут така правда життя!=))))
      але все одно він симпатяшка;)

      Подобається

  3. Olya 23.08.2016 / 23:19

    да не то слово симпатяшка ))) він взагалі крутий! з дитинства ще маю з десяток його постерів і плакатів і взагалі були часи, коли я знала його біографію певно краще ніж він сам :))) не кажучи вже про фільмографію. Короче так я ще ту книжку не придбала, хоч чула від тебе про неї вже давно! хочу!!! але українською певно…

    Подобається

    • Юлька 24.08.2016 / 00:19

      знаєш – я от читала словацькою і так і бачила укрпереклад! може просто спорідненість мов, але укрпереклад аж проситься))) доречі – є переклад російською якоїсь іншої книжки,не памятаю назви, та й “корову” здається вже перекладають “сусіди”

      Подобається

Залишити відповідь

